Volené orgány

Zastupitelstvo, rada, výbory, komise

Zastupitelstvo MČ, Výbory zastupitelstva, Rada MČ, Komise zřízené radou, …

Více

Tisk E-mail

MČ Praha 15 pokračuje v podpoře neslyšících spuštěním Tiché linky

MČ Praha 15 pokračuje v podpoře neslyšících spuštěním Tiché linky

Městská část Praha 15 navázala v říjnu loňského roku spolupráci s organizací Tichý svět, která dlouhodobě pomáhá neslyšícím v České republice. Společnost pro městskou část připravila informační videa pro sluchově handicapované občany, která usnadňují orientaci na webových stránkách a pomáhají při vyřizování nejběžnějších úředních záležitostí. Přetlumočena je oblast sociální, matriční agenda, osobní doklady, školství, zdravotnictví a další.

Dalším důležitým krokem v podpoře sluchově handicapovaných občanů je spuštění Tiché linky, online tlumočnické služby. Ta je na Úřadu MČ Praha 15 zpřístupněna od začátku února 2019.

Tichá linka přes webové stránky a mobilní aplikaci slouží k bezbariérové komunikaci neslyšících, ohluchlých a nedoslýchavých se slyšícími. Klient si při použití Tiché linky zvolí, zda dává přednost komunikaci ve znakovém jazyce prostřednictvím videohovoru a spojí se s tlumočníkem, nebo chce komunikovat prostřednictvím psané češtiny a spojí se s přepisovatelem. Tímto způsobem si klienti Tiché linky mohou na Úřadu MČ Praha 15 osobně vyřídit veškeré záležitosti, které potřebují, případně si u nás prostřednictvím tlumočníka dohodnou návštěvu lékaře či schůzku v bance a další.

Tlumočníci Tiché linky rovněž v reálném čase překládají texty z českého jazyka do jazyka znakového a naopak a upravují klientům krátké texty v českém jazyce tak, aby byly gramaticky a stylisticky správně, kupříkladu když chce neslyšící poslat SMS zprávu slyšící osobě. Přepisovatelé Tiché linky také přepisují audiozáznamy, např. porady.

Na Tiché lince je v současné době registrováno přes 1 500 klientů, kteří ročně uskuteční více než 20 000 hovorů. Sluchově postižení klienti využívají tuto službu denně. Operátoři Tiché linky jsou dostupní každý den od 7 do 22 hodin, mimo tuto provozní dobu je služba zajištěna nonstop, a to v rámci pohotovostního režimu. Klienti Tiché linky si mohou předem rezervovat čas tlumočení či přepisu.

Autor článku: karolina.skrcena@praha15.cz MČ v médiích a tiskové zprávy