Volené orgány

Zastupitelstvo, rada, výbory, komise

Zastupitelstvo MČ, Výbory zastupitelstva, Rada MČ, Komise zřízené radou, …

Více

Tisk E-mail

Informační zpravodaj PID č. 11/2019

Obsah

Přívoz P4 mezi Kazínem a Mokropsy letos nevypluje
Autobusová výluka v Kunraticích (Vídeňská ulice)
Nově přímým vlakem z Prahy až do Blatné
Trvalé změny PID v červnu 2019
Integrace autobusů na Příbramsku od 29. 6. 2019
Integrace autobusů na trase Praha – Nespeky – Benešov od 13. 7. 2019

 
Přívoz P4 mezi Kazínem a Mokropsy letos nevypluje

   Z důvodu zrušení výletních plaveb po Berounce společnosti Pražské Benátky a provozní a ekonomické propojenosti této komerční linky se sezonním přívozem P4 letos tento přívoz mezi Mokropsy a Kazínem, jehož spuštění bylo původně plánováno na 1. 6. 2019, nevypluje.


Autobusová výluka v Kunraticích (Vídeňská ulice)

   Od 4. 6. 2019 cca do srpna 2019 projde rekonstrukcí Vídeňská ulice mezi křižovatkami s ulicemi Dobronická a K Zeleným domkům. Změny tras a zastávek se dotknou jak městských autobusových linek přes Kunratice, tak příměstských linek PID ve směru Jesenice.

   Změny jednotlivých linek:
   193, 203, 335, 337, 901

   Linky budou vedeny mezi zastávkami IKEM a U Tří svatých, resp. Kunratická škola odklonem ulicí K Zeleným domkům, přesouvá se zastávka Zelené domky.
   332, 339, 956
   Linky budou vedeny mezi zastávkami Nemocnice Krč a U Tří svatých odklonem přes zastávku Tempo.
Z důvodu možných komplikací a kolon v prvních dnech výluky doporučujeme cestovat s větším časovým předstihem, případně využít alternativních tras.


Nově přímým vlakem z Prahy až do Blatné

   Každou sobotu, neděli a svátek od 9. června až do 28. října 2019
   Od neděle 9. června 2019 začne jezdit oblíbený turistický vlak Cyklo Brdy nově z Prahy bez přestupu až do jihočeské Blatné (mimo PID). Spěšný vlak má místo pro 232 cestujících, kteří si s sebou mohou vzít do speciálního vozu 41 jízdních kol.

   Jede ráno tam a odpoledne zpátky

08:37 Praha hl. n. 19:02
11:10 Blatná 16:31

   Pro turisty i místní
   Vlak Cyklo Brdy využívají rádi hlavně turisté, kteří vyráží do Středních a nově i jižních Čech na víkendové výlety. Prodloužení jeho trasy až do Blatné přinese ale také velmi pohodlné přímé spojení všem místním obyvatelům do hlavního města.
   Blatná je výchozím místem pro desítky kilometrů oblíbených cyklotras. Mezi nejzajímavější turistické cíle v Blatné a okolí patří vodní zámek Blatná, hrad Zvíkov, viklan v Kadově nebo skanzen v Chanovicích a mnoho dalších.

   Vlak s unikátní lokomotivou
   Vlak Cyklo Brdy patří mezi výjimečné spoje, které táhne historická lokomotiva Bardotka. Zážitkem tak bude už samotná jízda vlakem, a to nejenom pro železniční fandy. V běžném provozu se tyto unikátní lokomotivy, které vyráběla pražská ČKD před 50 lety, objevují už jen velmi zřídka. Patří mezi technické unikáty a jezdí se na ně dívat do Česka železniční nadšenci z celého světa. Při jízdě krajinou jsou nepřeslechnutelné, jejich charakteristické brumlání je slyšet často i kilometry daleko.

   Jízdné ČD i PID
   Z Prahy do stanice Březnice platí jízdenka Českých drah i Pražské integrované dopravy (koupíte u pokladen ČD nebo v aplikaci PID Lítačka). Dále do jihočeské Blatné platí ve vlaku už pouze jízdenky Českých drah.


Trvalé změny PID v červnu 2019

   V průběhu června 2019 dochází k několika trvalým změnám jízdních řádů vybraných autobusových a vlakových linek PID. K celostátnímu termínu 9. 6. 2019 dojde k mírným úpravám regionálních vlaků, zejména v souvislosti s výlukovými jízdními řády, od 15. 6. 2019 pak bude realizováno víkendové posílení letištní autobusové linky 119 a 29. 6. 2019 bude v souvislosti se zahájením prázdninového provozu realizováno kromě integrace autobusů na Příbramsku také několik úprav denních i nočních autobusových linek v Praze.

   1)    9. 6. 2019 – změny na železnici
V souvislosti s pokračující rekonstrukcí stanice Praha-Vršovice dochází k převedení výlukového stavu do trvalého na následujících linkách, opatření je platné až do konce letošního GVD (prosinec 2019):
•    S3, R21, R43: většina vlaků vedena z/do stanice Praha Masarykovo nádraží
•    R41: všechny spěšné vlaky vedeny z/do stanice Praha hl. n.
•    Kokořínský rychlík, Podtrosecký rychlík: všechny vlaky vedeny z/do stanice Praha hl. n. (v úseku Praha hl. n. – Praha-Vršovice lze využít např. linku S9)

   2)    15. 6. 2019 – posílení letištní linky 119
119    Posílení víkendového provozu v hlavní sezoně (15. 6. – 15. 9.), vždy cca od 9 do 20 hod. Ve směru na Letiště odjíždí od každého metra vždy 2 autobusy, ve směru na Nádraží Veleslavín zkrácen interval na 3–4 minuty.

   3) 29. 6. 2019 – změny na městských linkách v Praze
130    Prodloužení večerního provozu v pracovní dny cca do 23:30.
246    Linka je ve směru od Zbraslavi vedena ze zastávky Hlávkova nově přes Stodůlky a OC Sárská do zastávky Zličín, zavedeny jsou vložené spoje celotýdenně v trase Zličín – OC Sárská.
903    Linka je z důvodu minimální vytíženosti zrušena (Chaplinovo náměstí – Sídliště Radotín).
908    Linka je prodloužena o úsek Kvasinská – Klánovice, zastávka Koloděje se neobsluhuje.
H1    Linka je z důvodu minimálního využití zkrácena do polookružní trasy Chodov – Hlavní nádraží – Florenc – Náměstí Republiky – Hlavní nádraží – Chodov.

   Změny zastávek:
Bazén Hloubětín – nový název pro zastávku Hloubětínská.
Holýšovská – nová zastávka obousměrně pro linky 130, 246.
Roztyly – přesunutí zastávky směr Dědinova pro linky 135 a 203, zřízení této zastávky také pro linku 911.
Sídliště Pankrác – nová zastávka ve směru Pankrác pro linky 193, 904.
Výzkumný ústav vodohospodářský – nový název pro zastávku Hydrologický ústav.


Integrace autobusů na Příbramsku od 29. 6. 2019

   Od soboty 29. června 2019 bude spuštěna I. etapa integrace veřejné dopravy na Příbramsku. Ta zahrnuje veškeré autobusové linky na trase Praha – Dobříš – Příbram, linku Hořovice – Příbram a také dvě linky z Příbrami do oblasti Obecnice a Sádku. Systém PID, ve kterém lze na jednu jízdenku využívat vlaky, autobusy i městskou hromadnou dopravu, se tak rozšíří o dalších 6 autobusových linek, které nahradí částečně nebo zcela 17 stávajících linek SID. Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.

   Linky 392, 393 a 395 na páteřní trase Praha – Dobříš – Příbram
   Stávajících 12 linek nahradí 3 nové linky v pravidelných intervalech a s přehledným jízdním řádem. K omezení provozu nedochází, naopak dojde k prodloužení provozu až do pozdních večerních hodin (spoj od posledního metra).
   Výstupní konečná zastávka i výchozí nástupní zastávka všech autobusů v tomto směru se přesouvá do terminálu Smíchovské nádraží. Dále bude zřízena zastávka Lihovar pro snadný přestup na městské autobusové linky na pravý břeh Vltavy (Jižní Město, Lhotka, Brumlovka, Podolí apod.) nebo na tramvaj na Barrandov.
   Linka 395: páteřní rychlíková linka Praha – Dobříš – Příbram, v provozu celodenně, celotýdenně

Tabulka intervalů (v minutách)
  Ráno Dopoledne Odpoledne Večer
Pracovní dny (celoročně) 15 20 20 30
Soboty, neděle a svátky 30 30 30 30


   Prodloužen provoz ve večerních hodinách, celotýdenně poslední spoj z Příbrami ve 23:15, z Prahy v 0:35 (od posledního metra). Všechny spoje vedeny přes zastávku Dobříš, Větrník. Na lince nedochází k žádným omezením provozu po dobu školních prázdnin. Vložené posilové spoje o víkendech ráno a v neděli podvečer.

 

   Linka 393: expresní linka Praha – Příbram, v provozu pouze ve špičkách v pracovní dny

 

Tabulka intervalů (v minutách)
  Ráno Dopoledne Odpoledne Večer
Pracovní dny 10 15
Pracovní dny (prázdniny) 15 20

   Po dobu letních a vánočních školních prázdnin prodloužen interval (viz tabulka). V provozu v pracovní dny od 5 do 9 hodin a od 13 do 20 hodin. Vybrané spoje dále pokračují bez přestupu jako linky SID ve směru Rožmitál pod Třemšínem nebo Březnice.

   Linka 392: doplňková posilová linka Praha – Voznice – Dobříš – Pičín – Příbram
   Zajišťuje obslužnost obcí Rosovice, Buková u Příbramě, Pičín, Kotenčice, Suchodol a Občov. Propojuje tyto obce s Příbramí, Dobříší a Prahou. V úseku Dobříš – Příbram v provozu zhruba v hodinovém intervalu ve špičkách a vybrané spoje v ostatních obdobích, přičemž o víkendech je rozšířen provoz na celkem 9 spojů oběma směry v součtu. V úseku Praha – Dobříš je linka vzájemně časově proložena s páteřní linkou 395, ale je vedena přes zastávky Dobříš, žel. st. a Voznice. Souhrnný interval linek 392 a 395 je ve společném úseku ráno do Prahy 7–8 minut a odpoledne z Prahy 10 minut. Část posilových spojů v tomto úseku nejede o letních a vánočních prázdninách. Vybrané spoje linky 392 na trase Praha – Dobříš dále pokračují bez přestupu jako linky SID ve směru Kamýk nad Vltavou nebo Milevsko.

   Trasování linek 393 a 395 v Příbrami:
   Oběma směry jsou všechny spoje vedeny po trase kolem autobusového terminálu. Spoje nebudou zajíždět přímo do terminálu, ale budou mít zastávky v ul. Čsl. armády. Na obou linkách budou také zřízeny zastávky Čsl. armády a Hořejší obora, které jsou v docházkové vzdálenosti z oblasti ulice Milínská. Trasování a zastávky v oblasti sídliště se oproti původnímu vedení linek D97 a D98 nijak neliší. Přímé spoje Praha – Rožmitál pod Třemšínem, které jsou součástí linky 393, jsou však vedeny po trase ostatních spojů linky 393 kolem III. polikliniky, ulice Školní a Nemocnice až do zastávky Drkolnov, Podbrdská a dále přímo směr Bohutín.

   Nové velkokapacitní a z části nízkopodlažní autobusy
   Na linky 393 a 395 budou v závislosti na dodávkách od výrobce od cca srpna 2019 nasazovány nové velkokapacitní autobusy, z nichž polovina bude nízkopodlažní. Tímto způsobem bude řešeno předpokládané zvýšení poptávky po cestování, které zpravidla doprovází integraci dopravy. V souvislosti s nedostatkem personálu u dopravců není možné rozšiřovat provoz novými spoji. Nové autobusy budou délky 15 metrů.
   Dopravcem linek 392, 393 a 395 zůstává ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY.

   Prodloužení stávající linky 317 z Dobříše do Příbrami
   Stávající linka PID 317 v trase Praha – Jíloviště – Mníšek pod Brdy – Voznice – Dobříš bude prodloužena o úsek Dobříš – Obořiště – Dlouhá Lhota – Dubenec – Háje – Příbram. Pro obce v novém úseku bude znamenat základní obsluhu v intervalech 30–60 minut v ranní špičce, 120 minut v dopoledním sedle a 60 minut v odpolední špičce. Nejrychlejší spojení do Prahy bude pomocí přestupu v Dobříši na linky 392, 395, přičemž časové polohy spojů jsou tomu uzpůsobeny a řidiči budou na sebe vzájemně vyčkávat v případě zpoždění. Zcela nově bude zavedena obsluha uvedených obcí o víkendech, a to ve dvouhodinovém intervalu. V rámci města Příbram je linka vedena ve shodné trase jako linky 393 a 395, avšak jen do zastávky Archiv. Na linku jsou nasazovány kloubové autobusy a dopravcem je MARTIN UHER.

   Nové regionální linky 511, 512 a 531
   Linka 511 je zavedena v trase Příbram, Aut. nádr. – Lhota u Příbramě – Obecnice – Drahlín – Sádek – (Bratkovice – Hluboš). Linka 512 je zavedena v trase Příbram, Aut. nádr. – Podlesí – Obecnice – Drahlín – Sádek. Tyto linky zajišťují obslužnost uvedených obcí, kde dochází především k rozšíření provozu o víkendech v souhrnném dvouhodinovém intervalu. Časové polohy spojů jsou v obdobích s menší frekvencí spojů uzpůsobeny návaznostem na linky z/do Prahy.
   Linka 531 je zavedena v trase Příbram, Zdaboř, Žežická – Příbram, sídl. II. poliklinika – Příbram, Aut. nádr. – Příbram, Jiráskovy sady – Hluboš – Čenkov – Jince – Rpety – Hořovice.

   Tarif PID
   Uvedené linky budou součástí systému PID, tzn. že bude možné mj. využít provázanost s tarifem MHD v Praze, odbavovat se bankovní kartou a obecně díky integraci ušetřit. Senioři nad 70 let jezdí autobusy PID zcela zdarma.

   Úpravy stávajících linek před integrací

Linka Popis úpravy
136 440 Zkrácena do trasy Dobříš – Milevsko, spoje zachovány jako přímé bez přestupu z/do Prahy po lince PID 392.
143 443 Zkrácena do trasy Příbram – Březnice – (Blatná – (Horažďovice)), spoje zachovány jako přímé bez přestupu z/do Prahy po lince PID 393 v pracovní dny a 395 v neděli.
210 031 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 531.
220 031 Zrušena, nahrazena linkou PID 531 (Hořovice – Příbram), novými spoji na lince 220 030 (Kladno – Beroun) a stávajícími autobusovými spoji a železnicí (Beroun – Hořovice).
300 021 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 511.
300 022 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 512.
300 047 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 392.
300 085 Zrušena, nahrazena linkami PID 393 a 395 (Praha – Příbram) a novými spoji na lince 300 031 (Příbram – Rožmitál), spoje jsou jako přímé bez přestupu Rožmitál – Praha.
300 087 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 392.
300 088 Zkrácena do trasy Dobříš – Kamýk nad Vltavou, spoje zachovány jako přímé bez přestupu z/do Prahy po lince PID 392.
301 018 Zkrácena do trasy Čenkov – Beroun, zrušený úsek nahrazen linkou PID 531.
301 096 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 393 (Praha – Příbram) a novými spoji na lince 300 031 (Příbram – Rožmitál), spoje jsou jako přímé bez přestupu Rožmitál – Praha.
303 058 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 392.
303 095 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 395 a přestupem na MHD v Praze.
303 097 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 393.
303 098 Zrušena, plně nahrazena linkou PID 395.
303 099 Zrušena, plně nahrazena linkami PID 317, 392 a 395.

 

Integrace autobusů na trase Praha – Nespeky – Benešov od 13. 7. 2019

   K termínu 13. 7. 2019 se připravuje rozšíření integrace autobusové veřejné dopravy v oblasti Benešovska. Tato etapa obsahuje rozšíření integrace do úseku Nespeky – Poříčí nad Sázavou – Benešov a zároveň vyhodnocení provozu stávajících linek PID v oblasti Kamenice, které jsou často přetěžované.

   Popis úprav jízdních řádů
•    Páteřní linka 337 bude v úseku Nespeky – Pyšely zrušena a odkloněna přes Poříčí nad Sázavou a Mrač do Benešova. Zároveň dojde k odklonění linek SID 176101 a 350920 ze silnice II/603 na D1 a ke zkrácení linek 200091 a 200092 do Benešova. Jejich spoje převezme v úseku Benešov – Nespeky – Kamenice – Jesenice – Praha právě nově trasovaná linka 337.
•    Linky SID 200086 a 200087 budou zrušeny a nahrazeny linkami 337 a 651.
•    Úsek Nespeky – Pyšely obslouží posílená linka 651 (stávající trasa linky 337 v úseku Nespeky – Pyšely není průjezdná pro kloubové vozy).
•    Obyvatelé Pyšel sice přijdou o přímé spojení do Prahy (v současné době 4 spoje každým směrem), ale posílením linky 651 v uvedeném úseku a koordinací s linkou 337 v Nespekách získají více možností cestování v trase Pyšely – Nespeky – Praha i Pyšely – Nespeky – Benešov. Dále bude linka 651 posílena v ranní špičce v úseku Pyšely – Senohraby s návaznostmi na vlaky S9, nově bude spojení v ranní špičce každých 30 minut.
•    Pro dopravu školních dětí zůstanou zachovány přímé spoje Pyšely – Nespeky – Benešov.
•    V úseku Praha – Jesenice – Kamenice bude výrazně zkrácen interval v mimošpičkových obdobích (dopoledne, víkendy) ze současných 60 minut na 30. Neustále rostoucí poptávka v tomto úseku navíc bude řešena pomocí kloubových autobusů, které oba dopravci nasadí na linky 337 a 339.
•    Na lince 339 bude upraven také rozsah provozu v úseku Kamenice – Týnec nad Sázavou, kde budou zkráceny intervaly dopoledne a o víkendech (ze 180 minut na 120) a rozšířen provoz ve večerním období.
•    V rámci úprav linky 335 dochází k rovnoměrnějšímu rozložení spojů v ranní a odpolední špičce a rozšíření provozu v dopoledním období a o víkendech.
•    U linky 444 dojde k propojení spojů v celé trase Kamenice – Jílové – Davle. Tím bude umožněno přímé regionální spojení.

   Spojení Benešov – Praha
   Spojení Prahy s Benešovem je zajišťováno v pravidelných intervalech vlakovými spoji. Význam železnice pro spojení těchto měst v poslední době ještě vzrostl zaintegrováním rychlíků a nově od prosince 2018 také zavedením spěšných vlaků. Rychlíky zvládnou cestu mezi centrem Prahy a Benešovem již za 38 minut, což v porovnání s autobusovou dopravou na Roztyly a následným přestupem na metro představuje úsporu více než 15 minut. Celkově je na linkách S9, R17 a R49 provozováno až 55 spojů v pracovní den v každém směru.
   Obsluhu obcí podél komunikace II/603 bude nově zajišťovat prodloužená linka 337. Ta nahradí i spoje linek 176101 a 350920, které jsou přetrasovány na dálnici D1, a tudíž i zrychleny. Z důvodu optimalizace přepravní nabídky autobusů dochází v úseku Praha – Benešov ke zkrácení linek 200091 a 200092 do Benešova, optimalizován je ve stejném úseku také provoz linky 160570.

Autor článku: oit@praha15.cz Odbor dopravy

Soubory ke stažení

Originál dokumentu

Velikost souboru: 720,55kB

formát DOCX

Soubor ke stažení Nové okno