Volené orgány

Zastupitelstvo, rada, výbory, komise

Zastupitelstvo MČ, Výbory zastupitelstva, Rada MČ, Komise zřízené radou, …

Více

Tisk E-mail

Informační zpravodaj PID č. 17/2016

Obsah

Mělnické vinobraní již v sobotu 17. září 2016
Den mobility v Čakovicích 20. září 2016
Den bez aut 22. září 2016
Regionální den PID v Čerčanech 15. října 2016
Autobusové změny v říjnu 2016 v kostce
Nový web PID navštívilo v srpnu 100 000 uživatelů
Zahrajte si na řidiče autobusu v Království železnic
Novinky na železnici od prosince 2016

 
Mělnické vinobraní již v sobotu 17. září 2016

   V sobotu 17. září 2016 se bude v rámci tradičního Mělnického vinobraní konat Regionální den Pražské integrované dopravy. Hned čtyři zvláštní autobusové linky budou provozovány v Mělníce a okolí a umožní lepší dopravu na tuto významnou akci společně s posílenou pravidelnou linkou 369. Vypraven bude také historický vlak z pražského hlavního nádraží přes Neratovice a Všetaty.
   Základním způsobem dopravy návštěvníků vinobraní z Prahy bude posílená autobusová linka 369, která bude vyjíždět od stanice metra Ládví a její interval bude v sobotu cca mezi 11:00 a 24:00 a v neděli cca mezi 10:00 a 17:00 zkrácen na 30 minut. V pátek večer budou vybrané spoje linky 369 prodlouženy až do Liběchova. Pro odvoz návštěvníků z okolí Mělníka bude v sobotu prodloužen provoz až do půlnoci na linkách 455, 471 a 474.
   Podrobný program letošního Mělnického vinobraní najdete na www.vinobranimelnik.cz.


Den mobility v Čakovicích 20. září 2016

   V úterý 20. září 2016 se bude v rámci Evropského týden mobility konat v pražských Čakovicích speciální akce pro malé i velké s názvem Den mobility v Čakovicích. Návštěvníci se mohou těšit na historické vlaky i autobusy, speciální kyvadlovou dopravu po železniční vlečce k čakovickému cukrovaru a bohatý doprovodný program s prezentací místních aktivit na jednotlivých čakovických zastávkách. Chybět nebude ani odborná dopravní debata na téma rozvoje železniční dopravy na trati Praha – Všetaty – Mladá Boleslav.
   Akce se bude konat během úterního odpoledne cca mezi 13:30 a 18:00, přičemž hlavním dějištěm bude čakovické nádraží a jednotlivé zastávky MHD v Čakovicích, které bude propojovat speciální historický autobus v 15minutovém intervalu. Na jednotlivých zastávkách budou prezentovat své aktivity různé čakovické spolky. Některé zastávky se také možná dočkají speciální výzdoby nebo zvelebení okolí.
   Z nádraží v Čakovicích budou jezdit na pravidelné vlakové lince S34 soupravy historických vlaků na Masarykovo nádraží a zároveň bude provozována kyvadlová železniční doprava na vlečku Cukrovar Čakovice. Odborná dopravní debata se bude konat v čakovickém zámku od 10 do 13 hodin a vystoupí na ní dopravní odborníci se zaměřením na železniční tématiku. Součástí Dne mobility bude i prezentace rozvojových záměrů mobility v Čakovicích, například nové záchytné parkoviště P+R nebo zastávky MHD u čakovického nádraží.


Den bez aut 22. září 2016

   V rámci Evropského týdne mobility 2016 se bude konat tradiční Den bez aut. Tentokrát se dne 22. 9. 2016 uzavře motorové dopravě ulice Národní a od 8:00 do 20:00 zde bude probíhat bohatý program.
   Více informací o akci jako takové naleznete na stránkách www.cistoustopou.cz/DenBezAut.
I letos se akce zúčastní ROPID, který se na svém stánku bude věnovat hlavně technice. Ukážeme vám, jak vypadá MPVnet, tedy sledování pohybu vozidel v reálném čase. Zkontrolujete si zde platnost Opencard/Lítačky a uvidíte, co se ukazuje revizorům při kontrole. Připraveno bude autobusové odbavovací zařízení, na kterém si každý návštěvník bude moci vytisknout pamětní jízdenku, či přístroj Vega, který je možné vidět v tramvaji číslo 18 a slouží k zakoupení jízdenky pomocí bezkontaktní karty. Pokud přiložíte svojí platební kartu, věnujete 10 nebo 20 Kč na Světlušku, projekt nadačního fondu Českého rozhlasu. Dále uvidíte ukázku nízkoenergetických displejů pro smart zastávky.
   Na stánku bude samozřejmě možné položit libovolný dotaz týkající se Pražské integrované dopravy, k dispozici budou i informační materiály. Těšíme se na vaši účast.


Regionální den PID v Čerčanech 15. října 2016

   V sobotu 15. října 2016 se v Čerčanech bude konat další Regionální den Pražské integrované dopravy. Akce se pořádá k výročí 145 let zahájení provozu na trati Praha – Benešov – Tábor – Vídeň. K tomuto výročí připravuje ROPID také druhý díl publikace z edice Železnice ve středních Čechách od Václava Haase, která bude k dostání zdarma poprvé právě v Čerčanech.
   V rámci bohatého programu cca mezi 10:00 a 17:00 pojedou z Prahy hlavního nádraží do Čerčan a okolí historické motorové vlaky a na pravidelných vlakových spojích linky S9 na trati Praha – Benešov u Prahy se svezete elektrickými jednotkami řady 451 a 452, tzv. pantografy. Po Čerčanech a okolí pojede také historická autobusová linka.

A co vše Vás kromě svezení historickými vozidly v Čerčanech čeká?
• zdarma promítání filmů s dopravní tématikou v místním kině (zast. BUS Čerčany, U kina)
• prohlídka zámečku Vysoká Lhota s muzeem kočárů a povozů (zast. BUS Čerčany, Vysoká Lhota, Muzeum)
• zdarma prohlídka vodárenské věže u nádraží
• o občerstvení se postará restaurace U Škvorů, která připraví čerstvé klobásy a maso z udírny (zast. BUS Čerčany, U kina)

Trasy historických vlaků
• Praha hl. n. – Čerčany (– Benešov u Prahy) (3 páry spojů)
• (Praha hl. n. –) Čerčany – Týnec nad Sázavou (3 páry spojů)
• (Praha hl. n. –) Čerčany – Sázava-Černé Budy (4 páry spojů)
Na zvláštní historické vlaky budou nasazeny:
•    lokomotiva 749.253 + zelené vozy (dopravce KŽC doprava)
•    lokomotiva 749.259 + vozy Bmx (dopravce KŽC doprava)
•    lokomotiva 720.003 + přípojné vozy Bix (dopravce Posázavský Pacifik)
Ve všech zvláštních historických motorových vlacích platí jízdné dle tarifu dopravce KŽC doprava, s.r.o., ve vlacích Českých drah platí jízdné dle tarifu PID a ČD.

Trasa historického autobusu (Karosa ŠD 11, rok výroby 1977)
Čerčany, žel. st. – Čerčany, U kina – Čerčany, Vysoká Lhota, Muzeum – Pyšely, náměstí
Přeprava historickým autobusem je zdarma.


Autobusové změny v říjnu 2016 v kostce

   V autobusové síti ze 115 linek změní trasu 23 linek, 7 linek bude nově zavedeno a 4 linky zrušeny a nahrazeny jinými spoji. Dále budou 4 linky v souvislosti s rozvojem PID do Středočeského kraje přečíslovány. Nejvýraznější proměnou projde autobusová síť v oblasti Prahy 8, 9, 10 a 15, dále se s autobusovými změnami potkají také obyvatelé Prahy 4, 12, Jižního Města, Kunratic, Čakovic, Kbel nebo Satalic.

Posílení přetížených linek
   Nejpotřebnější posílení, kde již kvůli nové výstavbě současná kapacita autobusů nestačí, nastane zejména v oblastech starých Letňan, v okolí zastávky Sicherova na Praze 14, Záběhlic (oblast sídliště Práčská) a Hornoměcholupské ulice. Do starých Letňan bude nově přivedena kapacitní linka 195 v kloubových vozech, mezi Satalicemi a Černým Mostem nově pojede prodloužená a posílená linka 201, dopravu v Záběhlicích posílí přetrasovaná linka 101 i nová linka 154, která zároveň vyřeší kapacitní problémy v Hornoměcholupské ulici.

Méně přestupů
   Bude také splněna celá řada požadavků městských částí na obnovení nebo zavedení přímých spojení. Nová linka 154 zajistí přímé spojení Prahy 15 s obchodním centrem Chodov a propojí také oblast Jesenické i Horních Měcholup s obchodním centrem Hostivař, nová midibusová linka 117 nabídne přímé spojení Prahy 12 s jednotlivými pracovišti úřadu městské části i s poliklinikou Budějovická. Prodloužená linka 201 umožní přímé spojení Prahy 14 a Satalic s Prosekem a Bulovkou. Nová linka 134 přímo propojí jednotlivé lokality uvnitř městské části Praha 4.

Nové autobusové linky
117 Poliklinika Budějovická – Rosečská – Nádraží Krč – Nemocnice Krč – Čechtická – Nové dvory – Sídliště Lhotka – Tyršova čtvrť – Obchodní náměstí – Poliklinika Modřany – Čechova čtvrť
134 Podolská vodárna – Pražského povstání – Kavčí hory – Pankrác – Budějovická – Zelený pruh
145 Kobylisy – Vozovna Kobylisy – Sídliště Čimice
154 Strašnická – Jesenická – Nádraží Hostivař – Janovská – Newtonova – Háje – Brechtova – Brodského – Chodov – Koleje Jižní Město
182 Poliklinika Prosek – Prosek – Vysočanská – Spojovací – Nádraží Hostivař – Nad Košíkem – Opatov (v provozu pouze ve špičkách pracovních dnů)
203 Poliklinika Budějovická – Rosečská – Nádraží Krč – Nad Havlem – Nemocnice Krč – IKEM – Kunratice – Volha – Roztyly – Chodovská tvrz – Brechtova – Poliklinika Háje – Háje – Milíčov
222 Černý Most – Svépravice – Xaverov – Výzkumné ústavy Běchovice (v provozu pouze ve špičkách pracovních dnů)

Linky s významnou změnou trasy
101 Ze zastávky Záběhlická škola je odkloněna přes Centrum Zahradní Město a Skalku na Sídliště Skalka (v úseku Záběhlická škola – Nádraží Hostivař nahrazena linkou 154).
102 Ze zastávky Kobylisy jsou vybrané spoje prodlouženy přes zastávku Poliklinika Čumpelíkova do zastávky Šimůnkova.
121 Zkrácena do trasy Poliklinika Budějovická – Nádraží Braník (v úseku Podolská vodárna – Poliklinika Budějovická nahrazena linkou 134).
136 Ze zastávky Prosek je vedena nově přes Letňany a Tupolevovu do Sídliště Čakovice (v úseku Prosek – Vozovna Kobylisy nahrazena linkou 183).
138 Ze zastávky Sídliště Spořilov prodloužena přes Starý Spořilov a Kačerov do zastávky Nemocnice Krč a ve špičkách pracovních dnů vedena za Skalky k Zentivě.
140 Vybrané spoje prodlouženy do Miškovic.
152 Prodloužena do trasy Českomoravská – Prosek – Kobylisy – Sídliště Čimice a nově v provozu i večer a o víkendech.
157 Ze zastávky Poliklinika Modřany odkloněna na Násirovo náměstí.
158    Zkrácena do trasy Letňany – Čakovice (nahrazena linkami 140 a 195) a část spojů je prodloužena do Třeboradic.
173 Zkrácena do trasy Nádraží Modřany – Točná (nahrazeno linkou 117 a 157).
183 Ze zastávky Třebenická je vedena nově přes Sídliště Ďáblice k Vozovně Kobylisy (v úseku Třebenická – Sídliště Čimice nahrazena linkami 145 a 152).
193 Zkrácena o úsek Šeberák – Chodov (nahrazena linkami 177 a 203).
195 Ze zastávky Letňany je odkloněna přes Staré Letňany do zastávky Avia Letňany / Krausova (v úseku Letňany – Sídliště Čakovice nahrazeno linkou 136).
196 zkrácena do trasy Smíchovské nádraží – Kačerov – Kloboučnická (v úseku Michelská – Strašnická nahrazena linkami 154 a 188; v úseku Kačerov – Kloboučnická v provozu jen v pracovní dny cca od 6 do 20 hod.).
201 Prodloužena do trasy Nádraží Holešovice – Bulovka – Letňany – Bakovská – Satalická obora – Černý Most.
202 Ze zastávky OC Čakovice je odkloněna přes Čakovice a Miškovice k Nádraží Kbely (v úseku OC Čakovice – Černý Most nahrazena linkami 158 a 201).
386 Přečíslována na 396 a prodloužena do trasy Hloubětínská – Nádraží Satalice – Přezletice, Kocanda.

Zrušené linky
159 Nádraží Kbely – Náměstí Jiřího Berana (nahrazeno linkou 202)
186 Hloubětínská – Satalická obora (nahrazeno linkou 396)
205 Poliklinika Budějovická – Zelený pruh (nahrazeno linkou 134)
293 Poliklinika Budějovická – Milíčov (nahrazeno linkami 138, 203)

Přečíslované linky (z důvodu nutnosti uvolnění číselné řady pro další rozvoj PID)
273 Nově linka 141 (Hloubětínská – Ve Žlíbku)
291 Nově linka 148 (I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova)
295 Nově linka 166 (Třeboradice – Domov seniorů Ďáblice)
296 Nově linka 224 (Nádraží Horní Počernice – Sídliště Petrovice)
297 Nově linka 155 (Nemocnice Vinohrady – Poliklinika Malešice)
386 Nově linka 396 (Hloubětínská – Přezletice, Kocanda)


Nový web PID navštívilo v srpnu 100 000 uživatelů

   Nový web Pražské integrované dopravy na adrese www.ropid.cz, který byl v ostrém provozu spuštěn 20. července 2016, úspěšně prošel prvními zatěžkávacími zkouškami. V srpnu na něj zavítalo přes sto tisíc uživatelů, kteří dohromady navštívili web více než 225tisíckrát a zobrazili přes 1,6 milionu stránek.
   Nejnavštěvovanější částí webu je portál jízdních řádů. Vysokou návštěvnost, podle očekávání, zaznamenaly i stránky o tramvajových změnách v srpnu a připravovaných autobusových změnách v říjnu. Uživatelé též ve velkém počtu hledali informace o jízdném, o výlukách a o mimořádnostech v dopravě.
   Co vše aktuálně najdete na webu PID:
• Jízdní řády
• Operativní mimořádnosti z provozu
• Odjezdové tabule
• Mapky, plánky a schémata PID
• …a mnoho dalšího

   Na příští rok připravujeme několik vylepšení webu. Rádi bychom upravili tarifní kalkulačku, portál jízdních řádů, vyhledávač spojení i virtuální tabule s aktuálními časy odjezdů a zpožděními spojů.


Zahrajte si na řidiče autobusu v Království železnic

   Ve stálé expozici největšího modelového kolejiště u nás doplnili již třetí funkční kokpit dopravního prostředku. Nejnovějším přírůstkem, k již před časem uvedené lokomotivě řady 141 a neslavnější pražské tramvaji T3, je autobus Karosa B732 v barvách Pražské integrované dopravy. Malí i velcí návštěvníci si mohou v připojeném tabletu vybrat linku MHD, kterou chtějí projet a vyzkoušet všechny funkční prvky.    Autobus navazuje na dlouhodobý projekt podpory technických profesí a díky projekci průjezdu existujících linek či tratí, zprostředkují všechny funkční kokpity dětem prožitek blížící se realitě skutečného simulátoru.
Ačkoliv bude funkční kokpit autobusu mezi dětmi jistě stejně populární, jako jeho jmenovaní předchůdci, na něž se ve smíchovské expozici v některých dnech stojí doslova fronty, prezentace Pražské integrované dopravy zahrnuje také další, byť mnohem menší prvky. Těmi jsou modelové scénky v samotném velkém modelovém kolejišti Prahy a středních Čech. Návštěvníci se s nimi mohou seznamovat prostřednictvím tzv. zážitkové mapy, která obsahuje sadu otázek určených pro děti i rodiče. Na vyhledání správných odpovědí rodina pracuje jako tým a současně tak děti zábavnou formou vstřebají důležité zásady, které souvisejí se správných chováním v prostředcích hromadné dopravy, např. proč v autobusech PID nastupujeme prvními dveřmi, proč máme v Praze také přívozy, ale i to, že je Lítačku mnohem snazší vyřídit elektronicky, než čekat frontu u okénka.
   „Za jeden z velkých úkolů v rámci snahy o zlepšení pražské dopravy považuji i motivaci Pražanů, aby více využívali hromadnou dopravu na úkor individuální automobilové. Klíčové je pochopitelně vytvoření optimálních podmínek, ale zároveň je obrovsky důležité i změnit myšlení. Zejména děti by měly odmalička vnímat, že MHD není žádná „socka“, ale naopak komfortní, ekologický, levný a rychlý způsob dopravy po Praze. Království železnic a tyto nové expozice jsou přitom snad tou vůbec nejlepší reklamou,“ řekl náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek (ČSSD).
   „Spoluprací s Královstvím železnic chceme jednak popularizovat používání systému Pražské integrované dopravy u malých i velkých, zároveň však chceme vzbudit mezi nastupující generací zájem o profesi řidiče autobusu. Šoférů je totiž nejen v Praze, ale i v celé České republice čím dál větší nedostatek,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.
   „Autobus, který jsme pro potřeby naší expozice zachránili těsně před likvidací, původně jezdil jako vytěžovací na linkách pražské a později kolínské MHD. Stane se důležitým prvkem vzdělávacího programu pro školy, a to nejen pro dopravní výchovu, která se přirozeně nabízí, ale také v oblasti podpory zájmu dětí o technické profese, které se s podporou partnerů, jakým je ROPID, dlouhodobě věnujeme. Věříme, že dětské sny o budoucím povolání se opravdu mohou plnit, nakonec naše expozice je toho nejlepším důkazem,“ doplňuje vedoucí marketingu Království železnic Rudolf Pospíšil.
   Karosa typu B732.1666 byla na místě nákupu rozřezána a po částech převezena do Prahy, kde bylo nutno z prostorových důvodů autobus o něco zkrátit, na celkovou délku 8,5 metru. Stejně jako tramvaj obsahuje dostatek sedadel pro cestující a během víkendů tak poskytne další oddychový prostor pro znavené dospělé návštěvníky. Mimo víkendy jej mohou využít školní exkurze, jako uzavřenou učebnu pro jednu menší třídu, v rámci vzdělávacího programu Království železnic.
   V samotném kokpitu v expozici si mohou děti i dospělí vyzkoušet všechny ovládací prvky, které mají řidiči tohoto typu autobusu k dispozici, tedy světla, blinkry, osvětlení kabiny a vozu, ovládání dveří, světelnou a zvukovou výstrahu dveří, pedál rychlosti, funkční jsou také ukazatele, jako tachometr, otáčkoměr, tachograf a podobně. Vybírat mohou zatím ze tří linek pražské MHD, jde o č. 123, 167 a 191.
   Technici Království železnic využili pro pohon dveří a nastavení sedačky řidiče původní systém kompresoru s rozvodem vzduchu, ukazatel tlaku reprezentuje skutečný stav. Pro elektrorozvody byl použit spínaný průmyslový zdroj, který napájí všechna světla a přes mikrořadiče také osvětlení ukazatelů na palubní desce řidiče.


Novinky na železnici od prosince 2016

   Od 11. 12. 2016, kdy dochází k celostátní změně jízdních řádů, pro Vás na železnici připravujeme ve spolupráci se Středočeským krajem řadu zlepšení, zejména ve smyslu rozšíření rozsahu železniční dopravy:

trať č. 011 Praha – Kolín (linky S1, S7)
• rozšíření rozsahu přepravní špičky v pracovní dny prodloužením zbývajících vlaků linky S7 z Úval do Českého Brodu, večer prodloužení jednoho páru spojů linky S1 do Kolína
• doplnění nabídky spojů jedním párem vlaků linky S7 ve večerních hodinách
trať č. 012 Pečky – Kouřim (linka S11)
• přidání jednoho páru spojů v pracovní dny ve večerních hodinách cca ve 21 hodin z Peček do Plaňan a zpět
• rozšíření období provozu stávajícího spoje ve 22:04 z Peček do Kouřimi na celotýdenní provoz
trať č. 070 Praha – Neratovice – Všetaty (linky S3, R3) a 072 Všetaty – Mělník (linky S32, R32)
• zavedení posilového spoje v ranní (osobní vlak) a odpolední (spěšný vlak) špičce
• doplnění nabídky spojů o víkendech a svátcích na pravidelný interval 60 minut v úseku Praha – Všetaty a přímé spojení Praha – Mělník v intervalu 120 minut
trať č. 076 Mělník – Mšeno (linka S33)
• doplnění nabídky dvěma spoji osobních vlaků ve večerních hodinách v pracovních dnech
trať č. 090 Praha – Kralupy nad Vltavou – Nelahozeves (linky S4, R4)
• zavedení pravidelného 30minutového intervalu celotýdenně v úseku Praha – Kralupy nad Vltavou
• prodloužení vybraných spojů z Kralup nad Vltavou do Nelahozevsi k zajištění pravidelné 60minutové celodenní obsluhy
trať č. 093 Kladno – Kralupy nad Vltavou (linka S45)
• doplnění nabídky jedním párem spojů ve večerních hodinách v pracovní dny
trať č. 094 Vraňany – Lužec nad Vltavou (linka S42)
• doplnění nabídky přidáním jednoho páru spojů v odpolední přepravní špičce v pracovní dny
trať č. 110 Kralupy nad Vltavou – Slaný – Louny (linka S40)
• v souvislosti se zavedením 30minutového intervalu na trati č. 090 bude umožněna na trati č. 110 změna provozního konceptu spočívající v posunu většiny vlaků linky S40 mezi Kralupami nad Vltavou a Slaným cca o 30 minut, čímž bude možné odstranit půlhodinový prostoj vlaků ve Slaném a zároveň zajistit přípojové vazby ve směru Neratovice, Lovosice a Kladno
trať č. 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary (linka S44)
• doplnění nabídky zavedením večerního páru vlaků (cca ve 23 hodin)
trať č. 120 Praha – Kladno (linky S5, R5)
• doplnění nabídky spojů o jeden pár spěšných vlaků mezi Prahou Masarykovým nádražím a Kladnem-Ostrovcem v období přepravního sedla celotýdenně
• víkendové kapacitní posílení spěšných vlaků
trať č 121 Hostivice – Podlešín (linky S54, Cyklohráček)
• změna trasy Cyklohráčku v Praze, kde bude veden přes tzv. Semmering do stanice Praha hl. n.
trať č. 122 Praha – Hostivice (linka S65)
• prodloužení všech spojů do stanice Praha hl. n. z důvodu nemožnosti zachování provozu zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí
trať č. 171 Praha – Beroun (linka S7)
• prodloužení vybraných vlaků ukončených nyní ve stanici Praha-Radotín do Řevnic a vybraných spojů z Řevnic do Berouna
• prodloužení jednoho večerního spoje z Prahy-Radotína do Řevnic
trať č. 173 Praha – Rudná – Beroun (linka S6)
• prodloužení vlaků jedoucích v úseku Praha-Smíchov – Nučice do Nučic zastávky
• doplnění nabídky spojů mezi Nučicemi a Berounem (60 minut v pracovní dny v období přepravní špičky, 120 minut v období přepravního sedla a o víkendech)
trať č. 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš (linky S8, S80)
• zavedení nového páru spojů mezi Čerčany a Týncem nad Sázavou o víkendy v letním období
trať č. 212 Čerčany – Sázava – Světlá nad Sázavou (linka S88)
• rozšíření období provozu spoje ve večerních hodinách z Čerčan do Zruče nad Sázavou z pracovních dní, nedělí a svátků též na soboty
trať č. 221 Praha – Benešov u Prahy (linka S9)
• zavedení nového páru spojů z Prahy do Říčan na začátku odpolední přepravní špičky
• prodloužení vybraných spojů jedoucích v úseku Praha – Říčany do Strančic
• prodloužení vybraných spojů jedoucích v úseku Praha – Strančice do Benešova u Prahy
trať č. 231 Praha – Nymburk – Kolín (linky S2, S9, S20)
• rozšíření přepravní špičky prodloužením vlaku linky S9 na konci odpolední přepravní špičky z Prahy-Horních Počernic do Lysé nad Labem, doplněním nového spoje na začátku odpolední špičky z Prahy-Horních Počernic do Prahy hl. n. a Říčan a prodloužením spoje na začátku odpolední špičky, který bude nově výchozí z Lysé nad Labem
• doplnění nabídky spojů ve večerních hodinách celotýdenně

Autor článku: oit@praha15.cz Odbor dopravy

Soubory ke stažení

Originál dokumentu

Velikost souboru: 724,94kB

formát PDF

Soubor ke stažení Nové okno