Volené orgány

Zastupitelstvo, rada, výbory, komise

Zastupitelstvo MČ, Výbory zastupitelstva, Rada MČ, Komise zřízené radou, …

Více

Tisk E-mail

Informační zpravodaj PID č. 4/2016

Obsah

Rychlíkové autobusy z Neratovic od 29.2.2016
Tramvajová výluka ve Vršovicích
Tramvajová výluka v Karlíně
Sezónní přívozy opět zkrátí cestu přes Vltavu
Cyklohráček opět vyráží a v průběhu sezóny nabídne několik novinek
Provoz PID o velikonočních svátcích

 
Rychlíkové autobusy z Neratovic od 29.2.2016

   Na příměstskou autobusovou linku 348 vyjely od 29. 2. 2016 v ranní špičce z Neratovic k metru C Ládví nově tři rychlíkové spoje autobusů. Cestující je poznají podle výrazného označení „Rychlíkový spoj“.
   Expresní spoje linky 348 budou o pět minut rychlejší než spoje zastávkové. Z Neratovic vyjíždějí v 6:16, 6:36 a v 7:51 od Domu kultury, zastavují na zastávkách Kojetická a III. ZŠ a poté jedou bez zastavení až do Prahy. V Praze zastavují jen na zastávce Sídliště Ďáblice a u stanice metra Ládví, kde mají konečnou.
   Cesta expresními autobusy k metru C trvá jen 30 minut.

Tramvajová výluka ve Vršovicích

   Termín: 26. 2. 2016 – 11. 4. 2016
   Vyloučený úsek: Čechovo náměstí – Kubánské náměstí
   Změny tras jednotlivých linek: Linky 4, 7, 22, 55, 57 a 59 jsou ve směru z centra zkráceny do zastávky Čechovo náměstí, linka 13 je ze zastávky Otakarova prodloužena do zastávky Čechovo náměstí, linka 24 je ve směru z centra zkrácena do zastávky Náměstí Bratří Synků. Úprava tras autobusových linek 101, 124 a 139 v oblasti Vršovic v jednotlivých etapách výluky.
   Náhradní doprava: Autobusové linky X7 (denní) a X57 (noční) v trase Čechovo náměstí – Kubánské náměstí, denní tramvajové linky 32 (Kubánské náměstí – Nádraží Hostivař) a 37 (Kubánské náměstí – Černokostelecká), noční tramvajové linky 65 (Kubánské náměstí – Ústřední dílny DP) a 67 (Kubánské náměstí – Nádraží Hostivař).

Tramvajová výluka v Karlíně

   Termín: 5. 3. 2016 – 20. 5. 2016
   Vyloučený úsek: Křižíkova – Palmovka
   Změny tras jednotlivých linek: Linka 3 je v úseku Bílá labuť – Palmovka odkloněna přes Vltavskou, linka 8 je zkrácena do trasy Podbaba – Urxova/Křižíkova, jsou zavedeny linky 21 v trase Nádraží Braník – Václavské náměstí – Urxova/Křižíkova a 28 v trase Březiněveská – Palmovka – Starý Hloubětín jako náhrada za omezenou linku 3 a zkrácenou linku 8, noční linka 52 je v úseku Bílá labuť – Palmovka odkloněna přes Vltavskou.
   Náhradní doprava: Denní autobusová linka X8 (Palmovka – Šaldova – Palmovka) a noční autobusová linka X52 (Masarykovo nádraží – Palmovka).

Sezónní přívozy opět zkrátí cestu přes Vltavu

   První červencový den roku 2005 se začala psát novodobá historie pražských přívozů. Tehdy začal své působení první přívoz mezi Sedlcem a Zámky. Zájem byl velký, a tak přesně o rok později začal fungovat druhý mezi Podbabou a Podhořím. Oba přívozy jsou v provozu dodnes, a pokud to hladina Vltavy dovolí, můžete se s nimi svézt celoročně. V pracovní den vyplouvají na první jízdu před půl šestou ranní, o víkendech přibližně o hodinu později. Přívoz P1 spojující Sedlec a Zámky končí provoz ve 20:00 a P2 mezi Podbabou a Podhoří končí o dvě hodiny později.
   Oba přívozy jsou využívány nejen k cestám výletním, ale i pravidelným za povinnostmi. Na severu metropole chybí dlouho plánovaný most, a tak přívozy se jej snaží nahradit. Zejména v létě jsou oba přívozy hojně využívány i ve dnech volna. Zejména spoj mezi Podbabou a Podhořím používají ti, kdo směřují do pražské ZOO, trojského zámku nebo botanické zahrady. V Podhoří mohou přestoupit na autobusovou linku č. 112 či 236 nebo vyrazit pěšky, případně na kole. Možností na výlety na obou přívozech je daleko více, stačí připomenout, že okolo přístavišť v Podhoří a Zámcích prochází červená turistická značka vedoucí několik desítek kilometrů za Prahu.
   Kromě dvojice celoročních přívozů brázdí Vltavu také čtveřice, která je v provozu pouze v sezóně, v letošním roce od pátku 25. března 2016 do neděle 30. října 2016. Pokud budeme pokračovat po Vltavě směrem k jihu, nejprve narazíme na nejnovější pražský přívoz P7 jezdící na trase Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov. Z tramvajové zastávky je to na přístavní molo 160 metrů a záhy se ocitáte v klidu ostrova Štvanice nebo v Karlíně, odkud to není daleko ke stanici metra Křižíkova, zhruba 400 metrů. Na Rohanském ostrově navazuje také cyklostezka, která pokračuje buď do centra města, nebo do Libně.
   Další přívoz P5 spojuje Císařskou louku s náplavkami na Výtoni a na smíchovské straně. Ideálním nástupním místem je molo na Výtoni, které je umístěno na náplavce přímo pod stejnojmennými tramvajovými zastávkami. Pokud vyrazíte na Císařskou louku, můžete po málo frekventované komunikaci projít celým ostrovem až na Lihovar, kde navazuje cyklostezka nebo se nabízí několik možností přestupu na další druhy městské hromadné dopravy. Smíchovská náplavka dlouhou dobu byla stranou zájmu, ale to se postupně mění a začíná tam být živo. Navíc po 600 metrech jste u stanice Na Knížecí, nabízející pestrou paletu návazné dopravy. Přímo na Výtoni můžete obdivovat kubistickou kolonii nebo se můžete vypravit na nedaleký Vyšehrad.
   Nedaleko autobusových a tramvajových zastávek u Lihovaru začíná přívoz s označením P3, neboť právě on byl zprovozněn v Praze jako třetí v pořadí. Plavidlo vás doveze na cíp Veslařského ostrova, odkud můžete vyrazit po cyklostezce ve směru Braník, Modřany, Zbraslav a od minulého roku téměř až do Vraného nad Vltavou. Po „smíchovském“ břehu vede stezka do Lahoviček, cyklisté se bez problémů dostanou až do Černošic a rekreační oblasti na Berounce. Přívoz P5 na Výtoni stejně jako plavidlo P3 mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem vykonávají plavby pouze podle jízdního řádu. Na Výtoni je interval 30 minut, pouze v sobotu dopoledne při farmářských trzích se interval zkracuje na polovinu. Mezi Veslařským ostrovem a Lihovarem se jezdí v intervalu 20 minut.
   Nejjižnější pražský přívoz P6 spojuje Lahovičky a Modřany. V Modřanech bezprostředně navazuje na zastávky tramvají, autobusů a vlaků Nádraží Modřany (Praha-Modřany zastávka), v Lahovičkách je to ke stejnojmenné zastávce autobusu 700 metrů. O dost blíže je cyklostezka, která vás severním směrem dovede do Chuchle a na Smíchov a jižním směrem do Radotína, Modřan nebo Černošic. Samozřejmě si můžete udělat i okruh, z Lihovaru do Lahoviček po cyklostezce, z Lahoviček přejet přívozem do Modřan, zpátky po cyklostezce na Veslařský ostrov a plavidlem se vrátíte do výchozího bodu cesty.
   Přívozy P7 Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský Ostrov a P6 Nádraží Modřany – Lahovičky jezdí i podle potřeby mimo jízdní řád. Jako první začíná přívoz P3 z Lihovaru, a to již v 6 hodin v pracovní dny, o víkendech o hodinu později. V Modřanech a na Štvanici se v pracovní dny začíná jezdit v 7 hodin o víkendech v 8 hodin. Přívoz P5 na Výtoni začíná každý den v 8 hodin. Mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem se jezdí každodenně do 22 hodin, na zbylých třech sezónních přívozech bylo stanoveno proměnné ukončení provozu. Od 25. března do 13. května 2016 a od 1. do 30. září 2016 se jezdí do 20 hodin, od 14. května do konce srpna 2016 do 21 hodin a v říjnu 2016 pouze do 19 hodin.
   Na všech přívozech platí tarif Pražské integrované dopravy včetně SMS jízdenek. Navíc jízdní kola se přepravují zdarma. Vše o přívozech Pražské integrované dopravy najdete na webu: www.ropid.cz/privozy.

Cyklohráček opět vyráží a v průběhu sezóny nabídne několik novinek

   Třetí sezóna velmi populárního Cyklohráčku klepe na dveře. Poprvé vyrazí vlak plný zábavy a dobrodružství na svou trať mezi Prahou a Slaným v pátek 25. března 2016 o velikonočních svátcích. Vlak bude jezdit o sobotách, nedělích a svátcích až do 30. října letošního roku. Stejně jako v předchozích dvou letech má i v tom letošním Cyklohráček dva spoje v obou směrech, z Prahy Masarykova nádraží vyráží v 9:18 a v 13:18 a zpět ze Slaného vyjíždí v 11:16 a v 17:16.
   Za dva roky provozu si Cyklohráček získal velké množství příznivců. V první sezóně, v roce 2014, přepravil bezmála 11 tisíc cestujících, v minulém roce se jejich počet přehoupl již přes 14 tisíc (14 568), více než pět tisíc bylo dětských pasažérů. Nejvíce se Cyklohráčkem jezdí z Prahy do Noutonic, odkud se vyráží na nedalekou zříceninu hradu Okoř, která je proslavená trampskou písní.
   Cyklohráček je jedno velké pojízdné hřiště především pro děti. V minulém roce byl tak velký zájem o cestu v dětském koutku, že se České dráhy společně s ROPIDem rozhodly, že souprava bude doplněna o další vůz, jehož polovina bude hřištěm. Cestující se s novým vozem potkají zhruba v polovině roku, kdy bude dokončena jeho modernizace. Vůz s upravenými stolky a připravenými herními plány na Člověče, nezlob se; Dámu; Piškvorky a další hry se těší velké oblibě, proto stejně upravené stolky budou i v novém voze. Děti si tu budou moct půjčit od hrajvedoucích (personálu, který se o děti v Cyklohráčku stará) puzzle, karetní hry, něco na luštění nebo třeba sadu malého výpravčího či malého průvodčího. Všechny děti dostanou ve vlaku zároveň malý dárek na rozloučenou.
   Tím, že bude mít Cyklohráček v průběhu letošní sezóny už čtyři vozy, je třeba upravit i nástupiště na trati z Hostivic do Podlešína. Čtyřvozový Cyklohráček bude bezesporu nejdelším zastávkovým vlakem, jaký v posledních desetiletích na trati 121 Hostivce – Podlešín vozil cestující. Začátkem letošního roku tak vzniklo nové nástupiště v Zákolanech a v Noutonicích, loni Správa železniční dopravní cesty prodloužila nástupiště v Tuchoměřicích a předloni v Kolči a Kovárech.
   Cyklohráček je zcela unikátní vlaková souprava na českých kolejích, neboť byla vyrobena jako původní prototyp dnešních žlutých a hojně rozšířených Regionov. Souprava byla vyrobena v roce 2001 a později do provozu už moc nezasahovala, proto byla vybrána jako ideální na Cyklohráček. Každý ze tří vozů je specifický. Vůz pro starší děti plný her jsme si již představili, dále je zařazen vůz pro nejmenší děti s dětským koutkem plným stavebnic, leporel a skládaček, který je nízkopodlažní, aby se lépe nastupovalo s kočárky. Ve voze je také část pro běžné cestující. Posledním vozem je cyklovůz určený pro cyklisty, který umožňuje přepravu více než dvacítky bicyklů a navíc je možné si v tomto voze kola dofouknout, půjčit si sadu na lepení duší, nářadí na opravu kola nebo mazání.
   Další novinkou nové sezóny, kromě nového vozu, je také prodloužení odpoledních spojů do Zlonic, na návštěvu místního železničního muzea. Do Zlonic můžete vyrazit Cyklohráčkem o sobotách 23. dubna, 28. května, 25. června, 30. července, 27. srpna, 24. září a 29. října 2016. Cyklohráček dorazí do Zlonic v 15:04 a vy budete mít téměř dvě hodiny na prohlídku muzea či obce. Zpátky se vyjíždí v 17:02.
Pokud jste turisté, obdržíte v Cyklohráčku mapku okolí železniční tratě s místy na výlety. Cestu na Okoř jsme již zmiňovali, ale můžete se také vydat na bývalé hradiště v Budči, daleko není ani Zoopark v Zájezdu, a pokud jste zdatnější, můžete dojít do Buštěhradu s jeho křivolakými uličkami. Více informací o Cyklohráčku najdete na www.cyklohracek.cz. Nyní ještě tarifní informace. Ve vlaku platí tarif Pražské integrované dopravy a jezdit je možné i na jednotlivé jízdenky PID. Konečná stanice Slaný je zařazena v pátém tarifním pásmu, Zlonice v pásmu šestém. Samozřejmě platí také tarif Českých drah.

Provoz PID o velikonočních svátcích

   V letošním roce budou velikonoční svátky poprvé čtyřdenní, neboť i Velký pátek byl uznán jako státní svátek. Posledním pracovním dnem před prodlouženým víkendem bude čtvrtek 24. března 2016, kdy bude jezdit pražské metro podle pátečních jízdních řádů, tramvaje a autobusy budou jezdit podle jízdních řádů pro běžné pracovní dny a vlaky budou jezdit podle jízdních řádů pro pracovní dny, ale pojedou také spoje, které jezdí v pátek před víkendem.
   Noční provoz ze čtvrtka na pátek, stejně jako z pátku na sobotu a ze soboty na neděli bude organizován podle posilových jízdních řádů, to znamená, že v tramvajové dopravě bude na nočních linkách č. 51 až 59 interval 20 minut, centrální přestupní bod Lazarská bude zachován.
   V pátek a v sobotu 25. a 26. března 2016 bude provoz metra, tramvají a autobusů organizován podle sobotních jízdních řádů. Vlaky pojedou v pátek podle sobotních řádů, ale v sobotu již podle nedělního. V neděli a v pondělí 27. a 28. března 2016 budou jezdit metro, tramvaje a autobusy podle nedělních jízdních řádů. Také pro železniční dopravu budou platit nedělní jízdní řády, v pondělí se navíc bude jezdit podle jízdních řádů pro státní svátek. O nocích z neděle na pondělí a z pondělí na úterý bude platit standardní jízdní řád, a tak tramvajové linky budou jezdit v intervalu 30 minut.

Autor článku: oit@praha15.cz Odbor dopravy

Soubory ke stažení

Originál dokumentu

Velikost souboru: 427,52kB

formát PDF

Soubor ke stažení Nové okno